FB

Facebook Tutorial 5: Fake Wall Posts

By iha - 7/15/2012 07:36:00 PM

Assalamualaikum/Salam Sejahtera..

Dulu masa aku ni bodoh-bodoh lagi guna Facebook aku ada terfikir la jugak, kenapa la diorang ni rajin sangat buat akaun FB banyak-banyak semata-mata nak buat post and comment benda yang lawak. Contoh macam lawak Batu Belah Batu Bertangkup, Hang Tuah, Hantu Kak Limah Balik Rumah, Bawang Merah Bawang Putih dan lain².. ala mesti korang pernah tengok punya kan..



Tak lama kemudian aku sendiri yang tanya, aku sendiri yang jawab. Baru hari ni aku tahu macam mana nak buat parody² tu tanpa create new account. Tak guna sebarang software, just klik je kat fakeconvos.com lepas tu sign in guna account FB yang korang tengah guna. Jangan risau, tu bukan laman web untuk hack FB korang, aku dah cuba dan ianya selamat. Senang cakap laman web yang boleh dipercayai la.. :)

Ni cara-cara dia. Klik kalau nak nampak gambar dengan jelas.


1. Korang letak nama karakter yang korang nak buat sebagai post. Boleh remove kalau taknak karakter yang korang dah buat tadi. (P/s: Err, sila abaikan nama dalam pic itu okeh..)

2. Pilih gambar sama ada browse dari komputer korang sendiri ataupun kat Our images, kat situ cuma ada sample gambar-gambar yang dia dah sediakan je. Takpun korang ambil kat Your friends (Jangan gunakan untuk kenakan kawan-kawan korang ye), dan kat Search google.. search je nama-nama yang korang nak. Pastikan orang itu popular.. :P

3. Korang boleh komen lepas dah tulis nama dan letak gambar untuk karakter.

4. Klik ADD TO STREAM,, bila korang ulang perkara yang sama, dia akan jadi komen dibawah post pulak.

Senang kan? Ni hasil eksperimen aku yang pertama.


Lupa nak cakap, aku tak ikut instruction dia sampai habis. So bila aku dah siap tadi aku terus print screen. Korang belajar sendiri keh.. peace yaw..


Selamat Mencuba!

  • Share:

You Might Also Like

3 Geng Banyak Bebel

  1. ditag http://ieykhadomokun97.blogspot.com/2012/07/segmen-blog-aku-uniq.html

    ReplyDelete
  2. @Tyikhya Sharfyikha
    Ok thanks, I'll visit n follow yours too.. :)

    ReplyDelete
  3. hihih mcm lawak la pulak...best ni bosan2 nanti boleh buat...haha

    ReplyDelete